مقدمه: امروزه شکل های جدیدی از سازمان مانند سازمان های یادگیرنده به وجودآمده؛ و این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین مدیریت دانش و میزان کاربست مؤلفه های یادگیری سازمانی دربین کارکنان بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجراشد.
روش بررسی: دراین تحقیق توصیفی - همبستگی ازجامعه ی پژوهش شامل کارکنان بیمارستان های منتخب شهر اصفهان؛ 190 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای مطالعه شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه های یادگیری سازمانی و استفاده شد. SPSS مدیریت دانش است، و برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی به کمک نرم افزار
یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره ی یادگیری سازمانی 38.2 و 22.7 ؛ و میانگین و انحراف معیار نمره ی مدیریت دانش در بین کارکنان 39.9 و 20.1 است. بین میزان یادگیری سازمانی و مدیریت دانش کارکنان رابطه معنا داری وجود دارد.
نتیجه گیری: چون نمره یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در کارکنان ضعیف است، و شاهد تغییرات بسیار سریع در حوزه های مختلف علم و فناوری هستیم، مدیران بیمارستان ها ی مورد مطالعه بایستی برنامه هایی د رجهت ایجاد یادگیری و دانش و نشر و انتقال آن در سازمان داشته باشند.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |