جلد 13، شماره 42 - ( 10-1389 )                   جلد 13 شماره 42 صفحات 65-75 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yaghoubi M, Karimi S, Javadi M, Nikbakht A. A Correlation Study on Organization Learning and Knowledge Management in Staffs in Selected Hospitals of Isfahan University of Medical Sciences. jha. 2011; 13 (42) :65-75
URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-768-fa.html
یعقوبی مریم، کریمی سعید، جوادی مرضیه، نیک بخت اکرم. رابطه ی بین مؤلفه های یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در کارکنان بیمارستان های منتخب شهر اصفهان ( 1388). فصلنامه مدیریت سلامت. 1389; 13 (42) :65-75

URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-768-fa.html


1- دانشجوی دکتری مديريت خدمات بهداشتی و درمانی، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، yaghoobbi997@gmail.com
2- استاديار گروه مديريت خدمات بهداشتی و درمانی، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
3- دانشجوی دکتری مديريت خدمات بهداشتی و درمانی، مرکز تحقيقات مديريت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
4- کارشناس ارشد مديريت آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربيتی، دانشگاه اصفهان
چکیده:   (8208 مشاهده)

مقدمه: امروزه شکل های جدیدی از سازمان مانند سازمان های یادگیرنده به وجودآمده؛ و این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین مدیریت دانش و میزان کاربست مؤلفه های یادگیری سازمانی دربین کارکنان بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجراشد.

روش بررسی: دراین تحقیق توصیفی - همبستگی ازجامعه ی پژوهش شامل کارکنان بیمارستان های منتخب شهر اصفهان؛ 190 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای مطالعه شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه های یادگیری سازمانی و استفاده شد. SPSS مدیریت دانش است، و برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی به کمک نرم افزار

یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره ی یادگیری سازمانی 38.2 و 22.7 ؛ و میانگین و انحراف معیار نمره ی مدیریت دانش در بین کارکنان 39.9 و 20.1 است. بین میزان یادگیری سازمانی و مدیریت دانش کارکنان رابطه معنا داری وجود دارد.

نتیجه گیری: چون نمره یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در کارکنان ضعیف است، و شاهد تغییرات بسیار سریع در حوزه های مختلف علم و فناوری هستیم، مدیران بیمارستان ها ی مورد مطالعه بایستی برنامه هایی د رجهت ایجاد یادگیری و دانش و نشر و انتقال آن در سازمان داشته باشند.

متن کامل [PDF 154 kb]   (6321 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۰/۱/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۳/۴/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۳/۴/۱۶

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مدیریت سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Health Administration

Designed & Developed by : Yektaweb