مقدمه: مدیران بیمارستا نها باید در اندیش هی دستیابی به فرایندهایی باشند که تصویر روشنی از رفتار اقتصادی-مالی سازما نها ارائه دهند. هدف این مطالعه تحلیل سرب هسری در کانو نهای خدمات نهایی مرکز آموزشی-درمانی آلفای دانشگاه علوم پزشکی قزوین بود.
روش بررسی: این مطالع هی مقطعی و کاربردی در سال 1386 در مرکز آموزشی – درمانی آلفای دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام شد. واح دهای هزینه به کانو نهای خدمات نهایی، میانی؛ عمومی، و سربار فهرست بندی؛ در 2 طبق هی خدمات مستقیم و غیرمستقیم قرار گرفتند. اطلاعات هزین های از طریق فر مهای اطلاعاتی هزینه یابی جم عآوری؛ و با روش تخصیص تقلیلی- مرحل های اقدام به تسهیم و تعیین شاخ صهای هزین هها شد. از پروند هی بیماران فرانشیز پرداختی بیماران، سهم سازما نهای بیمه گری، کسور و تخفیف واحد مددکاری بیمارستان در محاسبه لحاظ؛ و وضعیت سرب هسری کانو نها تحلیل شد. 5 درصد کل هزین ههای عملیاتی مرتبط با کانو نهای . 5درصد؛ و هزین ههای غیرمستقیم 30 .
یافته ها: هزینه های مستقیم 69 5درصد . 5درصد هزینه های مرتبط با کانو نهای خدمات نهایی ماهیت ثابت و 21 . خدمات نهایی را تشکیل م یدهند، 78 NICU رفتار متغیرداشتند. میانگین درآمد حاصل از ارائ هی خدمت در کانو نهای جراحی، اطفال 1، اطفال 2، نوزادان و معادل 1548000 ریال و در کانون های تحت نظر و تالاسمی-شیمی درمانی معادل 485600 ریال به ازای هر بیمار تعیین شد. متوسط هزینه دراین دوگروه کانو نها به ترتیب 1051450 ریال؛ و 552500 ریال به ازای هر بیمار محاسبه شد. کانون جراحی دارای نسبت حاشی هی ایمنی؛ و بقیه واحدها قبل ازنقطه سربه سر بودند.
نتیجه گیری: ایجاد یک پایگاه داد ههای هزینه؛ نظارت صحیح، کنترل و بازیابی هزین هها در مراکز درمانی ضروری ست.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |