گسترش طرح تأمین اجتماعی و خدمات درمانی به کلیه اقشار جامعه از یک طرف و عدم توسعه امکانات و مراکز ارائه خدمات درمانی متناسب با آن از سوی دیگر ضرورت ایجاد پیشرفت های اساسی در درون سازمان های ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای افزایش ارائه خدمات از طریق افزایش بهره وری و اثربخش ساختن هرچه بیشتر آن را نمایان ساخته است. شاخه ای از دانش مدیریت تحت عنوان توسعه و تحول سازمان عهده دار این وظیفه می باشد. آشنائی با این بخش از معارف بشری بخصوص برای کشورهای در حال توسعه که بعلت محدودیت منابع و سرمایه باید بهره برداری از حداقل های خود را بعمل آورند در جریان توسعه این کشورها امری حیاتی تلقی می گردد. در این مقاله پس از آشنائی اجمالی با این دانش نوین مدیریت، کاربرد آن در توسعه و بهبود سازمانهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی مورد توجه قرار می گیرد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |