جلد 2، شماره 4 - ( 7-1378 )                   جلد 2 شماره 4 صفحات 73-58 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hamidi Y. Organizational leadership in TQM model (in health organizations). jha 1999; 2 (4) :58-73
URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-259-fa.html
حمیدی یدالله. رهبری سازمانی در مدل TQM (در سازمانهای بهداشتی). فصلنامه مدیریت سلامت. 1378; 2 (4) :58-73

URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-259-fa.html


چکیده:   (8011 مشاهده)

  امروزه مدیریت سازمانی به شکل سنتی و متداول آن منسوخ گردیده است و تأکید بر این است که تحول و نوآوری، خلاقیت، آینده نگری، نفوذ و ایجاد انگیزش و هدایت صحیح کارکنان به عنوان ویژگی های مهم مدیریت امروز مورد توجه قرار گیرد.

  رهبری تحول ساز و آینده نگر به عنوان عامل اصلی و عمده در توفیق سازمانهای معاصر خصوصاً سازمانهای بهداشتی مطرح شده و به جرأت می توان گفت که حیات سازمانها وابسته به رهبری آنهاست، رهبرانی که طبق شرایط موجود بتوانند از طریق بکارگیری سبکهای مناسب، کارکنان را به انسانهای بالنده مبدل نمایند. رهبران سازمانی به وضعیت موجود بسنده نکرده و تلاش می کنند تا از طریق تواناسازی کارکنان و هدایت صحیح آنها به سمت آینده ای مطلوب حرکت کنند. لذا رهبران باید دارای چنان شخصیت و جاذبه ای باشند تا در دل کارکنان نفوذ کرده و آنها را داوطلبانه به سمت اهداف حرکت دهند.

متن کامل [PDF 5104 kb]   (2375 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي |
دریافت: 1387/9/17 | انتشار: 1378/7/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مدیریت سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Health Administration

Designed & Developed by : Yektaweb