جلد 14، شماره 43 - ( 1-1390 )                   جلد 14 شماره 43 صفحات 26-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khalesi N, Gohari M, Vatankhah S, Abbasimani Z. The Effect of Employee Training on the Amount of Insurance Fractions at Firoozgar Teaching Hospital: 2008-2009. jha 2011; 14 (43) :19-26
URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-799-fa.html
خالصی نادر، گوهری محمود رضا، وطن خواه سودابه، عباس ایمانی زهرا. تأثیر برنامه آموزشی کارکنان بر میزان کسورات بیمه‌ای مرکز آموزشی درمانی فیروزگر 1387- 1386. فصلنامه مدیریت سلامت. 1390; 14 (43) :19-26

URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-799-fa.html


چکیده:   (10598 مشاهده)

 مقدمه: با توجه به تعرفههای پایین خدمات تشخیصی و درمانی در بیمارستانها و با عنایت به هزینههای بالای ارائه خدمات بهداشتی درمانی، لزوم وصول کلیه‌ی درآمدها از سازمانهای بیمه گر بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد. هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر آموزش کارکنان بر میزان کسورات بیمه‌ای در مرکز آموزشی درمانی فیروزگر بوده‌است.

روش کار: این پژوهش از نوع تحلیلی بود که از نظر زمان انجام آن طولی تلقی می‌شود. از نظر نتایج در ردیف پژوهشهای کاربردی قابل تقسیم بندی است. جامعه‌این پژوهش شامل اسناد بیمه‌ای تمامی بیماران بستری تأمین اجتماعی (1685پرونده) و خدمات درمانی(1330پرونده) مرکز آموزشی درمانی فیروزگر در بهار 1386و بهار 1387 بود. در این پژوهش از طریق مراجعه به مستندات اسناد پزشکی سازمانهای بیمه‌گر تأمین اجتماعی و خدمات درمانی شهر تهران و مرکز آموزشی درمانی فیروزگر دادههای مورد نیاز گردآوری شد. داده ها توسط نرم افزار spss و با استفاده از آزمون paired samples t-test مورد تحلیل قرار گرفت.

یافته ها: میانگین کل درصد خطای تنظیم اسناد بیمه‌ای قبل ازآموزش کارکنان برابر 1.38 و بعد ازآموزش 3.25 بود. همچنین میزان کسورات از 9.13 درصد قبل ازآموزش به 9.6درصد بعد ازآموزش رسید. با استفاده ازآزمون مقایسه میانگین در دو جامعه، تأثیر آموزش بر خطاهای تنظیم اسناد بیمه‌ای به تفکیک نوع بیمه(خدمات درمانی و تأمین اجتماعی)تأیید شد.(P-value≤0.001)

 بحث: به طور کلی پژوهش حاضر نشان داد آموزش کارکنان باعث کاهش خطاهای اسناد بیمه‌ای و در نهایت کاهش میزان کسورات بیمه‌ای در مرکز آموزشی درمانی فیروزگر گردید. بدیهی است اجرای برنامه های آموزشی مدون و مستمر به منظور توانمند سازی کارکنان، باعث افزایش نقش و مشارکت آنان در کاهش کسورات بیمه‌ای و تعامل مثبت و سازنده با نمایندگان سازمانهای بیمه‌گر می‌گردد، همچنین پویایی سازمان و کارکنان را به دنبال خواهد داشت. برگرفته از پایان نامه کارشناسی ارشد

متن کامل [PDF 145 kb]   (2241 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي |
دریافت: 1390/3/16 | انتشار: 1390/1/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مدیریت سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Health Administration

Designed & Developed by : Yektaweb