ارتباط تبادل اطلاعات، نظریات ، احساسات ، افکار و حقایق بین دو یا چند نفر اطلاق می شود که از طریق نوشتن ، کلام ، اشارات، علائم چهره و ... صورت می گیرد . ارتباط ممکن است به صورت های مختلف اتفاق بیفتد . برقراری ارتباط یعنی رساندن نظرات و احساسات به یکدیگر. بدون چنین ارتباطی ، کار گروهی میسر نخواهد بود.
در سازمان ها ارتباطات نقش و جایگاه ویژه ای دارد. برای مدیریت صحیح ، برقراری ارتباطات مؤثر از اهمیت بسزایی برخوردار است. ضمن برقراری ارتباطات مؤثر ، ارتباطات سازمانی بهبود می یابد.
این مقاله با هدف دستیابی به نقش و جایگاه ارتباطات در مدیریت ، نگاهی گذرا به ارتباطات سازمانی ، نقش و جایگاه ارتباط در سازمان ها ، اثربخشی ارتباطات سازمانی ، بهبود تبادلات سازمانی ، ارتباطات مؤثر در گروه ها دارد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |