مقدمه: برنام هریزی استراتژیک با تبیین تصویری از وضعیت آیند هی سازمان تحولات برون سازمانی و درون سازمانی را به فرص تهای بهینه تبدیل م یکند.
روش بررسی: این پژوهش توصیفی- اکتشافی؛ به صورت موردی انجام م یگیرد. داد هها از بررسی اسناد و مدارک ادار هی مذکور و مصاحب هی حضوری با هست هی مرکزی به دست آمد. سند برنام هی استراتژیک به وسیل هی فر مهای ارزیابی ارائه شده توسط طبیبی – ملکی بررسی؛ و جهت تحلیل داد هها از شاخ صهای مرکزی؛ و به منظور تصمی مگیری جهت ارزیابی، از سیستم فازی ممدانی با 3 ورودی و یک خروجی استفاده شد.
یافته ها: گا مهای برنام هریزی برای برنام هریزی استراتژیک، تدوین استراتژ یها و تدوین شاخ صهای ارزیابی برنامه کمترین برابر با صفر، میزان ورودی ،P امتیاز (صفر) و بیانی هی ارز شها بیشترین امتیاز ( 83 درصد) را کسب نمودند. میزان ورودی برابر با 1.9 و میزان (SSMVVO) تحلیل محیط، شناسایی گرو ههای هدف و ذی نفعان، رسالت، دورنما، ارز شها و اهداف کلی برابر با 0.43 بود. میزان (POTSI) ورودی مسائل استراتژیک، اهداف استراتژیک، مقاصد، استراتژ یها، شاخ صهای سنجش تعیین شد. درج هی عضویت متغیر خروجی در مجموع هی فازی عدم پذیرش یا تصویب برابر 0.62 (SPO) خروجی 0.547 و درجه ی عضویت آن در مجموع هی فازی پذیرش سند برابر 0.42 ؛ و در دیگر مجموع ههای فازی متغیر خروجی، درج هی عضویت صفر بود.
نتیجه گیری: به کارگیری روش فازی و برای ارزیابی اسناد برنامه استراتژیک نسبت به روش تصمی مگیری بر اساس میانگین کل ساده تر و به واقعیت نزدیکتر است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |