جلد 13، شماره 41 - ( 7-1389 )                   جلد 13 شماره 41 صفحات 15-20 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nasiripour A, Gohari M, Nafisi A. Branding and Functional Indices Relationship in Mashhad Ghaem Hospital. jha. 2010; 13 (41) :15-20
URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-683-fa.html
نصیری پور امیر اشکان، گوهری محمدرضا، نفیسی ابوالفضل. رابطه برند سازمانی (Branding) و شاخص های عملکردی (بیمارستان قائم(عج) مشهد؛ 1387. فصلنامه مدیریت سلامت. 1389; 13 (41) :15-20

URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-683-fa.html


چکیده:   (7147 مشاهده)

 مقدمه: شخصیت برند را هسته ی مرکزی و نزدیکترین متغیردر تصمیم گیری مشتری در هنگام انتخاب م یدانند. برندینگ در خدمات بهداشتی درمانی، پدید های نوظهور است. هدف این پژوهش تعیین رابطه برندسازی با عملکرد در بیمارستان قائم مشهد بود.

روش بررسی: این مطالعه از نوع همبستگی - مقطعی؛ در شش ماه هی دوم سال 87 انجام شده است. داد هها در زمین هی برندهای هتلینگ ایجاد شده با مراجعه به بیمارستان، مصاحبه با مسئولین، مشاهده تغییرات در مکان مورد مطالعه؛ و شاخ صهای عملکردی مورد مطالعه با همکاری مرکز آمار بیمارستان و با مطالعه اسناد و مدارک موجود جم عآوری شده زوج مورد تحلیل قرار گرفت هاند. t و آزمون SPSS است. داد هها با استفاده از نر مافزار آماری 12 بین ) .(p=.

یافته ها: بین برندسازی و میانگین تغییرات در تعداد مراجع هکنندگان ارتباط معنادار آماری مشاهده نشد 453 نسبت ) (p=. گردش تخت 016 ،) (p=. برندسازی اتفاق افتاده در زمینه هتلینگ و تغییرات در میانگین درصد اشغال تخت 000 رابطه آماری معنادار وجود داشت. ) (p=. خالی ماندن 012

 نتیجه گیری: برندسازی در بهبود عملکرد بیمارستان در محی طهای رقابتی که به دنبال جذب بیماران انتخابی م یباشند، مؤثر است.

متن کامل [PDF 168 kb]   (3390 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۸۹/۷/۲۶

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مدیریت سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Health Administration

Designed & Developed by : Yektaweb