جلد 19، شماره 66 - ( 9-1395 )                   جلد 19 شماره 66 صفحات 20-30 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarei A, Feyz D, Rezaei Rad M. Designing a Model of Factors Affecting the Implementation of Integrated Social Marketing Mix in Health Care. jha. 2016; 19 (66) :20-30
URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-2081-fa.html
زارعی عظیم، فیض داود، رضایی راد مصطفی. ارائه مدل عوامل موثر بر اجرای یکپارچه آمیخته بازاریابی اجتماعی در حوزه سلامت. فصلنامه مدیریت سلامت. 1395; 19 (66) :20-30

URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-2081-fa.html


1- دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت، اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه سمنان، ایران
2- دانشجوی دکتری بازاریابی بین الملل دانشکده مدیریت، اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه سمنان، ایران ، mostafa_rezaei_rad@yahoo.com
چکیده:   (922 مشاهده)

مقدمه: بسیاری از بیماری­ها از رفتار ها و نگرش­های نامطلوب ناشی می­شود. ازطرفی بازاریابی اجتماعی فرآیندی است که از اصول بازاریابی تجاری به منظور تأثیرگذاری بر رفتارهای مخاطبِ هدف بهره می­برد. سازمان­های سلامت می­توانند با اجرای آمیخته بازاریابی اجتماعی، رفتارهای نامطلوب را اصلاح نموده و از بروز بسیاری از بیماری­ها جلوگیری نمایند. این تحقیق با ارائه­ی مدلی مفهومی به دنبال تبیین عوامل موثر بر اجرای آمیخته بازاریابی اجتماعی در حوزه سلامت می­باشد.

روش کار: از روش تحقیق کمّی مبتنی بر رویکرد پیمایشی بهره برده شد. 67 نفر از خبرگان حوزه مدیریت سلامت در دانشگاه علوم پزشکی همدان در زمستان سال 1394 نظیر اساتید رشته‌های مدیریت سلامت و مدیریت بهداشت حرفه­ای، به عنوان جامعه آماری انتخاب شدند و پرسشنامه استاندارد با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی در بین آن‌ها توزیع شد. از معادلات ساختاری و نرم افزار پی­ال­اس به منظور تحلیل مدل و فرضیه‌ها استفاده شده است.

یافته‌ها: شاخص­های برازش نظیر (مطلق: 797/0، نسبی: 945/0 ، مدل بیرونی: 998/0 و مدل درونی: 946/0) از تایید مدل مفهومی در پیش بینی تمایل رفتاری از طریق آمیخته بازاریابی اجتماعی حکایت دارند. یافته­های این پژوهش نشان داد که با اجرای آمیخته بازاریابی اجتماعی ازطریق منابع مرتبط با سازمان و با افراد می­توان بر تمایلات رفتاری افراد تاثیر گذاشت.

نتیجه گیری: با اجرای آمیخته بازاریابی اجتماعی می­توان موجب اقدامات پیشگیرانه شد. با معرفی منابع مرتبط با سازمان و منابع مرتبط با افراد به عنوان عوامل موثر در اجرای یکپارچه آمیخته بازاریابی اجتماعی مشخص شد این عوامل از طریق خلق ارزش بر تمایلات رفتاری افراد تاثیر می­گذارند.

متن کامل [PDF 986 kb]   (909 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۸ | پذیرش: ۱۳۹۵/۹/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مدیریت سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Health Administration

Designed & Developed by : Yektaweb