جلد 18، شماره 61 - ( 4-1394 )                   جلد 18 شماره 61 صفحات 31-46 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ajdary A, Nayebzadeh S, Heirany F. The Effect of Social responsibility on Hospital Brand Value Case Study: Shahid Sadoughi Hospital of Yazd. jha. 2015; 18 (61) :31-46
URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-1737-fa.html
اژدری علی، نایب زاده شهناز، حیرانی فروغ. بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی بر ارزش ویژه برند بیمارستان(مطالعه موردی: بیمارستان شهید صدوقی یزد). فصلنامه مدیریت سلامت. 1394; 18 (61) :31-46

URL: http://jha.iums.ac.ir/article-1-1737-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، دانشکده حسابداری، واحد يزد، دانشگاه آزاد اسلامی، يزد، ايران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
2- استاديار، گروه مديريت بازرگانی، واحد يزد، دانشگاه آزاد اسلامی، يزد، ايران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ، snayebzadeh@iauyazd.ac.ir
3- استاديار، گروه حسابداری، واحد يزد، دانشگاه آزاد اسلامی، يزد، ايران دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد
چکیده:   (2482 مشاهده)
مقدمه: در سال‌های اخیر، بسیاری از سازمان‌ها به این باور رسیده‌اند که یکی از باارزش‌ترین دارایی‌ها، برند محصولات/ خدمات آن‌ها می‌باشد. ارزش ویژه برند هر سازمان بازتابی از رعایت مسئولیت اجتماعی توسط آن‌هاست. مسئولیت اجتماعی نه‌تنها موجب بهبود اوضاع سازمان‌ها می‌شود بلکه بر ارزش ویژه برند آن‌ها تأثیر بسزایی دارد.
روش کار: تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و بر حسب روش تحقیق همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش، تعداد 561 نفر از کارکنان بیمارستان شهید صدوقی یزد می‌باشد و از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای استفاده شد که با استفاده از ابزار پرسشنامه تعداد 250 نمونه قابل‌قبول جمع‌آوری گردید. جهت تحلیل داده‌ها و تائید روابط بین متغیرها و عوامل از طریق تحلیل عاملی تأییدی و تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار LISREL 8.72 انجام شد.
یافته‌ها:
یافته‌ها نشان می‌دهد که مسئولیت اجتماعی در بعد جامعه، مشتریان و محیط‌زیست تأثیر مثبت و معناداری بر کیفیت ادراک‌شده دارد. مسئولیت اجتماعی در بعد جامعه بر تداعی برند و در بعد کارکنان و محیط‌زیست بر آگاهی از برند نیز اثر معناداری دارد. همچنین رابطه بین کیفیت ادراک‌شده و تداعی برند با وفاداری به برند به تائید رسیده است.
 نتیجه‌گیری: ضرورت دارد بیمارستان‌ها برای حفظ جایگاه و بقای خود در جامعه و موفقیت در کار، مسئولیت اجتماعی را در اولویت قرار دهند.
متن کامل [PDF 804 kb]   (2117 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۳/۹/۴ | پذیرش: ۱۳۹۴/۳/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۴/۳/۳۰

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مدیریت سلامت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Health Administration

Designed & Developed by : Yektaweb