RT - Journal Article T1 - Evaluation, the Path to the Quality Improvement JF - jha YR - 2001 JO - jha VO - 4 IS - 10 UR - http://jha.iums.ac.ir/article-1-197-fa.html SP - 41 EP - 50 K1 - Evaluation K1 - Feedback K1 - Quality Improvement AB - برای دستیابی به اهداف آموزش، ضروری است که مدرسین دانش و مهارت کافی داشته باشند. از طرفی صاحب نظران عرصه آموزش نیز معتقد هستند جهت بهبود روشهای آموزشی باید‌آنها را مستندنمود. از این رو ارزیابی به عنوان وسیله‌ای برای مستندسازی و ارتقای کیفیت مطرح می‌شود ولی متاسفانه روشهای ارزیابی تا به امروز چندان موثر نبوده و نتوانسته است باعث ارتقای سطح آموزش و عملکرد در دانشگاهها شود. به منظور تشخیص موثر بودن روشهای ارزشیابی اساتید در بهبود عملکرد آنها توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل می‌داد که در طی سالهای 1378 و 1379 توسط دانشجویان مدیر گروههای آموزشی و خودشان ارزشیابی شده بودند. نتایج نشان داد که علیرغم اینکه نتایج ارزشیابی به اطلاع اعضای هیات علمی رسیده بود تغییر قابل توجهی در عملکرد و در نتیجه نتایج ارزشیابی آنها در سال بعد مشاهده نگردید. این موضوع نارسایی شیوه‌های ارزشیابی را در ارتقاء کیفی و عملکرد اساتید مشخص نموده لزوم بازنگری روشهای موجود را گوشزد می‌نماید. LA eng UL http://jha.iums.ac.ir/article-1-197-fa.html M3 ER -