جلد 13، شماره 41 - ( 7-1389 )                   جلد 13 شماره 41 صفحات 20-15 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (11040 مشاهده)

 مقدمه: شخصیت برند را هسته ی مرکزی و نزدیکترین متغیردر تصمیم گیری مشتری در هنگام انتخاب م یدانند. برندینگ در خدمات بهداشتی درمانی، پدید های نوظهور است. هدف این پژوهش تعیین رابطه برندسازی با عملکرد در بیمارستان قائم مشهد بود.

روش بررسی: این مطالعه از نوع همبستگی - مقطعی؛ در شش ماه هی دوم سال 87 انجام شده است. داد هها در زمین هی برندهای هتلینگ ایجاد شده با مراجعه به بیمارستان، مصاحبه با مسئولین، مشاهده تغییرات در مکان مورد مطالعه؛ و شاخ صهای عملکردی مورد مطالعه با همکاری مرکز آمار بیمارستان و با مطالعه اسناد و مدارک موجود جم عآوری شده زوج مورد تحلیل قرار گرفت هاند. t و آزمون SPSS است. داد هها با استفاده از نر مافزار آماری 12 بین ) .(p=.

یافته ها: بین برندسازی و میانگین تغییرات در تعداد مراجع هکنندگان ارتباط معنادار آماری مشاهده نشد 453 نسبت ) (p=. گردش تخت 016 ،) (p=. برندسازی اتفاق افتاده در زمینه هتلینگ و تغییرات در میانگین درصد اشغال تخت 000 رابطه آماری معنادار وجود داشت. ) (p=. خالی ماندن 012

 نتیجه گیری: برندسازی در بهبود عملکرد بیمارستان در محی طهای رقابتی که به دنبال جذب بیماران انتخابی م یباشند، مؤثر است.

متن کامل [PDF 168 kb]   (4866 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي |
دریافت: 1389/7/26 | انتشار: 1389/7/23

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.