منابع بازیابی شده از پایگاههای اطلاعاتی (تعداد: 8653 )
|
منابع بازیابی شده از سایر منابع
(تعداد: 126) |
منابع باقی مانده بعد از حذف تکراریها
(تعداد: 3437 ) |
منابع غربالگری شده
(تعداد: 3437 ) |
منابع خارج شده
(تعداد: 3108) |
شناسایی
|
غربالگری
|
مشمولیت
|
انتخاب
|
متن کامل بررسی شده بر اساس معیارهای ورود و خروج
(تعداد: 329) |
حذف منابع بر اساس بررسی متن کامل
(تعداد: 298) دلایل حذف: عدم انطباق با معیارهای ورود و خروج |
مطالعات نهایی انتخاب شده برای استخراج داده
(تعداد:31 ) |
ردیف | نویسنده اول | سال | کشور | نوع مطالعه | جامعه پژوهش | هدف مطالعه |
1 | امیندهقان [15] | 1382 | ایران | کیفی | کتابهای داستانی مناسب کودکان گروه سنی "ب" | تحلیل محتوای کتابهای داستانی مناسب کودکان در گروه سنی "ب" با رویکرد کتابدرمانی |
2 | امجدی [19] | 1386 | ایران | کیفی | کتابهای مناسب گروه سنی "ب" |
بررسی داستانهای کودکان با رویکرد کتابدرمانی |
3 | بانکی [20] | 1388 | ایران | کمّی | کودکان کلاس اول و دوم ابتدایی والدین طلاق گرفته شهر اصفهان در سال تحصیلی 85-1384 | تعیین اثربخشی کتابدرمانی گروهی بهعنوان مداخله درمانی بر اضطراب جدایی و افسردگی ناشی از طلاق بر کودکان والدین طلاق گرفته |
4 | شجاعیکاریزکی [21] | 1394 | ایران | کمّی | 15 دختر 7 تا 12 سال (گروه سنی ب و ج) تحت پوشش بهزیستی استان تهران در مرکز دخترانه دارالقراء | بررسی تأثیر کتابدرمانی بر کاهش میزان افسردگی در کودکان |
5 | سلحشور [22] | 1394 | ایران | کمّی | دانشآموزان پایه چهارم و پنجم دبستان دخترانه شهید توانا در تبریز | بررسی میزان تأثیر کتابدرمانی بر کاهش علائم افسردگی در دانشآموزان |
6 | معصومی [23] | 1398 | ایران | کمّی | 40 کودک مبتلا به سرطان | بررسی اثربخشی کتاب در بهبود درمان بیماران سرطانی گروه سنی ب (7 تا 9 سال) |
7 | رحیمی [24] | 1399 | ایران | ترکیبی | کتابهایی که از طرف شورای کتاب کودک بهعنوان کتاب منتخب معرفی شدهاند | شناسایی میزان همخوانی محتوای داستانهای مناسب گروه سنی الف، ب و الف/ب منتشر شده در سالهای 1385 تا 1395 با مؤلفههای عناصر نظریه گسترشیافته بازداری رفتاری بارکلی |
8 | بردزلی [25] | 1981 | آمریکا | کمّی | دانشآموزان (معلول و غیر معلول) | بررسی تأثیر کتاب بر نگرش دانشآموزان نسبت به معلولیت |
9 | پاردک [26] | 1989 | آمریکا | کمّی | کتابهای مناسب کودکان | بررسی کتابهای مناسب برای کودکان که بر روابط خانوادگی تمرکز دارد |
10 | کلمن [27] | 1990 | آمریکا | کمّی | کودکان و نوجوانان ناتنی | بررسی استفاده از کتابهای داستانی و خودیاری در مشاوره با نوجوانان دارای خواهران و برادران ناتنی |
11 | کوهن [28] | 1992 | آمریکا | کمّی | زنان | بررسی کاربرد درمانی کتاب برای زنان |
12 | امر [29] | 1999 | آمریکا | کیفی | 27 کودک بین 7 تا 16 سال | بررسی تأثیر کتابدرمانی در کنترل احساسات کودکان کوتاه قد و مبتلا به دیابت |
13 | کرایسلر [30] | 2001 | آمریکا | کمّی | زنان عضو انجمن روانشناسی زنان (AWP) | بررسی کتابدرمانی برای زنان توسط درمانگران فمینیستی |
14 | توسینگ [31] | 2001 | آمریکا | کیفی | ادبیات داستانی بزرگسالان | بررسی ادبیات داستانی بزرگسالان بهعنوان ابزار کتابدرمانی برای نوجوانان |
15 | اسمیت [32] | 2003 | آمریکا | کمّی | 59 کتاب منتشر شده بین سالهای 1980 تا 1993 در آمریکا | ارزیابی کتابهای خودیاری مورد استفاده در کتابدرمانی |
16 | هولمز [33] | 2004 | آمریکا | کمّی | کتابهای مناسب کتابدرمانی برای کودکان | توصیف روند نوشتن کتابهای کتابدرمانی/خودیاری برای کودکان خردسال (5 تا 8 سال) (کتابهایی برای خواندن با بزرگسالان) |
17 | ردینگ [34] |
2008 | آمریکا | کمّی | 50 کتاب خودیاری | ارزیابی50 کتاب خودیاری رایج که برای خوددرمانی اضطراب، افسردگی یا تروما طراحی شده است توسط روانشناسان خبره |
18 | برنز [18] |
2010 | آمریکا | کمّی | 4 بزرگسال مسن مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر یا اختلال هراس | توصیف استفاده از کتابدرمانی برای درمان اضطراب در اواخر عمر |
19 | توخارلی [35] |
2011 | آفریقای جنوبی | کیفی | 82 نفر - 59 کودک و بزرگسال (6 تا 19 سال) هر دو HIV مثبت و بدون HIV و 23 بزرگسال (20-58 سال) همه HIV مثبت | بررسی نقش کتابدرمانی در محیط کتابخانه و شناسایی طرحهای کتابدرمانی خاص که هنگام خدمت به افراد مبتلا به ایدز مورد استفاده قرار میگیرد |
20 | کلیولند [36] |
2011 | آمریکا | کمّی | پنج کتاب معتبر در حوزه سوگواری | ارزیابی کتابهای مناسب برای کتابدرمانی در حوزه های طلاق، مرگ و زندان برای کمک به معلمان و مشاوران مدرسه در شناسایی متون مفید و موثر |
21 | فورن فاچارافونگ [37] | 2012 | تایلند | کمّی | نوجوانان | توسعه و ارزیابی سیستم کتابدرمانی الکترونیکی برای نوجوانان |
22 | نیوکامن [38] | 2014 | آمریکا | ترکیبی | والدین و کودکان 10 تا 15 ساله بستری در بخشهای عمومی پزشکی یا جراحی | مقایسه استفاده والدین و پرستار از یک کتاب اصلی کودکان در مورد عملکرد دیاکسی ریبونوکلئیک اسید (DNA) |
23 | برونئو [39] | 2017 | آمریکا | کمّی | دانشجویان | بررسی فرآیند انتخاب کتاب برای کتابدرمانی توسط دانشجویان کارشناسی ارشد مشاوره |
ردیف | نویسنده اول | سال | کشور | نوع مطالعه | جامعه پژوهش | هدف مطالعه |
24 | هانسن [40] |
2018 | انگلستان | کمّی | 318 فرد 18 سال به بالا دارای علائم افسردگی که در حال حاضر تحت درمان نبودند | بررسی اثربخشی کتاب «روانشناسی مثبت برای غلبه بر افسردگی» (اختر، 2012)، در مقایسه با کتاب خودیاری رفتار درمانی شناختی |
25 | تاپل [41] |
2018 | آمریکا | کمّی | کتابهای داستان | ارزیابی در دسترس بودن کتابهای داستان درباره درماتیت آتوپیک و تحلیل آنها بر اساس پیروی از دستورالعملهای آکادمی پوست آمریکا برای درمان درماتیت آتوپیک از نظر خوانایی، صلاحیت نویسنده، هزینه و در دسترس بودن |
26 | کونوور [42] |
2020 | آمریکا | کمّی | کودکان سنین مدرسه (6 تا 10 سال) دارای والدین نظامی | بررسی تأثیر کتابدرمانی بر افزایش تابآوری و کاهش مشکلات رفتاری کودکان |
27 | سارلز [43] |
2020 | آمریکا | کیفی | - | بیان تجربه درباره انتخاب کتاب در زمینه کرونا ویروس برای کودکان |
28 | بروستر [44] | 2021 | انگلستان | کیفی | کتابداران، درمانگران، بیماران | بررسی رویکرد کتابدرمانی کرکلس (Kirklees ) |
29 | اسکلاب [45] |
2021 | استرالیا | کیفی | والدین کودکان در معرض خطر سرطان | بررسی کاربرد کتابدرمانی بهعنوان مداخله روانی- آموزشی برای مشاوره ژنتیکی در کودکان در معرض سرطان |
31 | نوروزی [46] | 2023 | ایران | کمّی | کتابخانههای بیمارستانی | شناسایی مؤلفههای اجرای کتابدرمانی در کتابخانههای دیجیتال بیمارستانی ایران |
30 | وودال [47] | 2024 | آمریکا | کمّی | کتابهای کودکان | ارائه فهرستی از کتابهای کودکان با موضوع قلدری برای کمک به متخصصان آموزشی و بالینی |
معیار اصلی | معیار فرعی | شماره منبع |
متن | واقعی بودن | [44، 26، 19، 18، 15] |
تناسب با سن مخاطب | [48، 47، 45، 42، 32، 31، 24، 21، 19] | |
ارتباط با مشکل مخاطب | [45، 43-41، 39، 37، 35،34، 26-22، 18] | |
ایجاد تصویر ذهنی مثبت در مخاطب | [45، 44، 40، 33، 29، 24، 20] | |
توسعه منطقی رویدادها | [44، 41، 19] | |
سطح خوانایی | [47، 44، 43، 29، 28، 26] | |
مبتنی بودن بر شواهد | [41، 37، 26، 24، 20] | |
ارائه اطلاعات درباره بیماری و درمان آن | [45] | |
زبان و ادبیات |
سادگی | [29، 18] |
نوع محتوا (داستان، شعر، ...) | [45، 44، 35-33، 24، 22، 15] | |
ادبیات داستانی | [34، 33، 30] | |
شخصیتپردازی | [38، 30، 28، 21] | |
عناصر شوخ طبعی | [19] | |
مخاطب | عوامل فرهنگی، بومی و نژادی | [45-43، 41، 38، 35، 26، 24، 21] |
احترام به باورها و ارزشهای مخاطب | [38، 26] | |
جنسیت | [45، 30، 24] | |
سن | [48، 47، 45، 32، 28] | |
ویژگیهای خانوادگی | [38] | |
اعتبار | منابع برگزیده | [45، 42، 25، 15] |
ارزیابی شدن توسط نهادهای تخصصی | [45، 42، 25، 15] | |
اعتبار ناشر | [29] | |
اعتبار نویسندگان (نویسنده، مترجم، تصویرگر) | [48، 46، 40] | |
ارزیابی شدن توسط همتایان | [41، 35، 28] | |
منابع پرفروش | [37] | |
ارزیابی شدن توسط غیر همتایان (درمانگر، کتابدار، والدین، متخصص ادبیات کودکان) | [47، 46، 41، 37، 34، 33، 31، 28] | |
تاریخ حق مؤلف | [34، 22] |
معیار اصلی | معیار فرعی | شماره منبع |
عناوین | عنوان اصلی | [35] |
عنوان فرعی | [48] | |
سرفصلها | [48] | |
فهرست مطالب | [48، 26] | |
عناصر شکلی | قطع کتاب | [35] |
صفحهآرائی | [25] | |
نوع کاغذ | [25] | |
فونت | [38، 25، 18] | |
مصور بودن | [44، 41-23، 30، 29، 26، 25، 23-21، 19] | |
جلد | [30] | |
تعداد صفحه | [38، 35] | |
الکترونیکی بودن | [43، 41] | |
پیوستها | فهرست مراجع | [26] |
راهنمای مطالعه | [29] |
معیار اصلی | معیارهای فرعی | شماره منبع |
مراحل انتخاب | تهیه فهرست اولیه | [44، 42، 34، 15] |
ارزیابی همتا و غیر همتا | [48, 42, 38, 35-33, 28] | |
انتخاب نهایی | [48، 42، 41، 35، 31، 22، 15] | |
افراد دخیل در انتخاب | متخصص موضوعی | [46، 33] |
درمانگر | [33] | |
متخصص تحلیل محتوا | [33] | |
کتابدار | [46، 38، 28] | |
پرستار | [28] | |
نویسنده کتاب | [38] | |
ابزارهای انتخاب |
کتابشناسیهای موضوعی | [48، 35، 15] |
فهرست کتابهای منتخب | [48، 42، 25، 15] | |
فهرستهای کتابخانهای | [48، 45، 35] | |
پایگاههای اطلاعاتی | [45] | |
منابع کتابهای درسی | [48] | |
وبسایت کتابفروشیها | [48] | |
فهرستهای رتبهبندی شده | [37] | |
فروشگاههای اینترنتی کتاب | [37، 35] |
ردیف | نویسنده اول | سال | کشور | نوع مطالعه | جامعه پژوهش | هدف مطالعه |
1 | امیندهقان [15] | 1382 | ایران | کیفی | کتابهای داستانی مناسب کودکان گروه سنی "ب" | تحلیل محتوای کتابهای داستانی مناسب کودکان در گروه سنی "ب" با رویکرد کتابدرمانی |
2 | امجدی [19] | 1386 | ایران | کیفی | کتابهای مناسب گروه سنی "ب" |
بررسی داستانهای کودکان با رویکرد کتابدرمانی |
3 | بانکی [20] | 1388 | ایران | کمّی | کودکان کلاس اول و دوم ابتدایی والدین طلاق گرفته شهر اصفهان در سال تحصیلی 85-1384 | تعیین اثربخشی کتابدرمانی گروهی بهعنوان مداخله درمانی بر اضطراب جدایی و افسردگی ناشی از طلاق بر کودکان والدین طلاق گرفته |
4 | شجاعیکاریزکی [21] | 1394 | ایران | کمّی | 15 دختر 7 تا 12 سال (گروه سنی ب و ج) تحت پوشش بهزیستی استان تهران در مرکز دخترانه دارالقراء | بررسی تأثیر کتابدرمانی بر کاهش میزان افسردگی در کودکان |
5 | سلحشور [22] | 1394 | ایران | کمّی | دانشآموزان پایه چهارم و پنجم دبستان دخترانه شهید توانا در تبریز | بررسی میزان تأثیر کتابدرمانی بر کاهش علائم افسردگی در دانشآموزان |
6 | معصومی [23] | 1398 | ایران | کمّی | 40 کودک مبتلا به سرطان | بررسی اثربخشی کتاب در بهبود درمان بیماران سرطانی گروه سنی ب (7 تا 9 سال) |
7 | رحیمی [24] | 1399 | ایران | ترکیبی | کتابهایی که از طرف شورای کتاب کودک بهعنوان کتاب منتخب معرفی شدهاند | شناسایی میزان همخوانی محتوای داستانهای مناسب گروه سنی الف، ب و الف/ب منتشر شده در سالهای 1385 تا 1395 با مؤلفههای عناصر نظریه گسترشیافته بازداری رفتاری بارکلی |
8 | بردزلی [25] | 1981 | آمریکا | کمّی | دانشآموزان (معلول و غیر معلول) | بررسی تأثیر کتاب بر نگرش دانشآموزان نسبت به معلولیت |
9 | پاردک [26] | 1989 | آمریکا | کمّی | کتابهای مناسب کودکان | بررسی کتابهای مناسب برای کودکان که بر روابط خانوادگی تمرکز دارد |
10 | کلمن [27] | 1990 | آمریکا | کمّی | کودکان و نوجوانان ناتنی | بررسی استفاده از کتابهای داستانی و خودیاری در مشاوره با نوجوانان دارای خواهران و برادران ناتنی |
11 | کوهن [28] | 1992 | آمریکا | کمّی | زنان | بررسی کاربرد درمانی کتاب برای زنان |
12 | امر [29] | 1999 | آمریکا | کیفی | 27 کودک بین 7 تا 16 سال | بررسی تأثیر کتابدرمانی در کنترل احساسات کودکان کوتاه قد و مبتلا به دیابت |
13 | کرایسلر [30] | 2001 | آمریکا | کمّی | زنان عضو انجمن روانشناسی زنان (AWP) | بررسی کتابدرمانی برای زنان توسط درمانگران فمینیستی |
14 | توسینگ [31] | 2001 | آمریکا | کیفی | ادبیات داستانی بزرگسالان | بررسی ادبیات داستانی بزرگسالان بهعنوان ابزار کتابدرمانی برای نوجوانان |
15 | اسمیت [32] | 2003 | آمریکا | کمّی | 59 کتاب منتشر شده بین سالهای 1980 تا 1993 در آمریکا | ارزیابی کتابهای خودیاری مورد استفاده در کتابدرمانی |
16 | هولمز [33] | 2004 | آمریکا | کمّی | کتابهای مناسب کتابدرمانی برای کودکان | توصیف روند نوشتن کتابهای کتابدرمانی/خودیاری برای کودکان خردسال (5 تا 8 سال) (کتابهایی برای خواندن با بزرگسالان) |
17 | ردینگ [34] |
2008 | آمریکا | کمّی | 50 کتاب خودیاری | ارزیابی50 کتاب خودیاری رایج که برای خوددرمانی اضطراب، افسردگی یا تروما طراحی شده است توسط روانشناسان خبره |
18 | برنز [18] |
2010 | آمریکا | کمّی | 4 بزرگسال مسن مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر یا اختلال هراس | توصیف استفاده از کتابدرمانی برای درمان اضطراب در اواخر عمر |
19 | توخارلی [35] |
2011 | آفریقای جنوبی | کیفی | 82 نفر - 59 کودک و بزرگسال (6 تا 19 سال) هر دو HIV مثبت و بدون HIV و 23 بزرگسال (20-58 سال) همه HIV مثبت | بررسی نقش کتابدرمانی در محیط کتابخانه و شناسایی طرحهای کتابدرمانی خاص که هنگام خدمت به افراد مبتلا به ایدز مورد استفاده قرار میگیرد |
20 | کلیولند [36] |
2011 | آمریکا | کمّی | پنج کتاب معتبر در حوزه سوگواری | ارزیابی کتابهای مناسب برای کتابدرمانی در حوزه های طلاق، مرگ و زندان برای کمک به معلمان و مشاوران مدرسه در شناسایی متون مفید و موثر |
21 | فورن فاچارافونگ [37] | 2012 | تایلند | کمّی | نوجوانان | توسعه و ارزیابی سیستم کتابدرمانی الکترونیکی برای نوجوانان |
22 | نیوکامن [38] | 2014 | آمریکا | ترکیبی | والدین و کودکان 10 تا 15 ساله بستری در بخشهای عمومی پزشکی یا جراحی | مقایسه استفاده والدین و پرستار از یک کتاب اصلی کودکان در مورد عملکرد دیاکسی ریبونوکلئیک اسید (DNA) |
23 | برونئو [39] | 2017 | آمریکا | کمّی | دانشجویان | بررسی فرآیند انتخاب کتاب برای کتابدرمانی توسط دانشجویان کارشناسی ارشد مشاوره |
ردیف | نویسنده اول | سال | کشور | نوع مطالعه | جامعه پژوهش | هدف مطالعه |
24 | هانسن [40] |
2018 | انگلستان | کمّی | 318 فرد 18 سال به بالا دارای علائم افسردگی که در حال حاضر تحت درمان نبودند | بررسی اثربخشی کتاب «روانشناسی مثبت برای غلبه بر افسردگی» (اختر، 2012)، در مقایسه با کتاب خودیاری رفتار درمانی شناختی |
25 | تاپل [41] |
2018 | آمریکا | کمّی | کتابهای داستان | ارزیابی در دسترس بودن کتابهای داستان درباره درماتیت آتوپیک و تحلیل آنها بر اساس پیروی از دستورالعملهای آکادمی پوست آمریکا برای درمان درماتیت آتوپیک از نظر خوانایی، صلاحیت نویسنده، هزینه و در دسترس بودن |
26 | کونوور [42] |
2020 | آمریکا | کمّی | کودکان سنین مدرسه (6 تا 10 سال) دارای والدین نظامی | بررسی تأثیر کتابدرمانی بر افزایش تابآوری و کاهش مشکلات رفتاری کودکان |
27 | سارلز [43] |
2020 | آمریکا | کیفی | - | بیان تجربه درباره انتخاب کتاب در زمینه کرونا ویروس برای کودکان |
28 | بروستر [44] | 2021 | انگلستان | کیفی | کتابداران، درمانگران، بیماران | بررسی رویکرد کتابدرمانی کرکلس (Kirklees ) |
29 | اسکلاب [45] |
2021 | استرالیا | کیفی | والدین کودکان در معرض خطر سرطان | بررسی کاربرد کتابدرمانی بهعنوان مداخله روانی- آموزشی برای مشاوره ژنتیکی در کودکان در معرض سرطان |
31 | نوروزی [46] | 2023 | ایران | کمّی | کتابخانههای بیمارستانی | شناسایی مؤلفههای اجرای کتابدرمانی در کتابخانههای دیجیتال بیمارستانی ایران |
30 | وودال [47] | 2024 | آمریکا | کمّی | کتابهای کودکان | ارائه فهرستی از کتابهای کودکان با موضوع قلدری برای کمک به متخصصان آموزشی و بالینی |
معیار اصلی | معیار فرعی | شماره منبع |
متن | واقعی بودن | [44، 26، 19، 18، 15] |
تناسب با سن مخاطب | [48، 47، 45، 42، 32، 31، 24، 21، 19] | |
ارتباط با مشکل مخاطب | [45، 43-41، 39، 37، 35،34، 26-22، 18] | |
ایجاد تصویر ذهنی مثبت در مخاطب | [45، 44، 40، 33، 29، 24، 20] | |
توسعه منطقی رویدادها | [44، 41، 19] | |
سطح خوانایی | [47، 44، 43، 29، 28، 26] | |
مبتنی بودن بر شواهد | [41، 37، 26، 24، 20] | |
ارائه اطلاعات درباره بیماری و درمان آن | [45] | |
زبان و ادبیات |
سادگی | [29، 18] |
نوع محتوا (داستان، شعر، ...) | [45، 44، 35-33، 24، 22، 15] | |
ادبیات داستانی | [34، 33، 30] | |
شخصیتپردازی | [38، 30، 28، 21] | |
عناصر شوخ طبعی | [19] | |
مخاطب | عوامل فرهنگی، بومی و نژادی | [45-43، 41، 38، 35، 26، 24، 21] |
احترام به باورها و ارزشهای مخاطب | [38، 26] | |
جنسیت | [45، 30، 24] | |
سن | [48، 47، 45، 32، 28] | |
ویژگیهای خانوادگی | [38] | |
اعتبار | منابع برگزیده | [45، 42، 25، 15] |
ارزیابی شدن توسط نهادهای تخصصی | [45، 42، 25، 15] | |
اعتبار ناشر | [29] | |
اعتبار نویسندگان (نویسنده، مترجم، تصویرگر) | [48، 46، 40] | |
ارزیابی شدن توسط همتایان | [41، 35، 28] | |
منابع پرفروش | [37] | |
ارزیابی شدن توسط غیر همتایان (درمانگر، کتابدار، والدین، متخصص ادبیات کودکان) | [47، 46، 41، 37، 34، 33، 31، 28] | |
تاریخ حق مؤلف | [34، 22] |
معیار اصلی | معیار فرعی | شماره منبع |
عناوین | عنوان اصلی | [35] |
عنوان فرعی | [48] | |
سرفصلها | [48] | |
فهرست مطالب | [48، 26] | |
عناصر شکلی | قطع کتاب | [35] |
صفحهآرائی | [25] | |
نوع کاغذ | [25] | |
فونت | [38، 25، 18] | |
مصور بودن | [44، 41-23، 30، 29، 26، 25، 23-21، 19] | |
جلد | [30] | |
تعداد صفحه | [38، 35] | |
الکترونیکی بودن | [43، 41] | |
پیوستها | فهرست مراجع | [26] |
راهنمای مطالعه | [29] |
معیار اصلی | معیارهای فرعی | شماره منبع |
مراحل انتخاب | تهیه فهرست اولیه | [44، 42، 34، 15] |
ارزیابی همتا و غیر همتا | [48, 42, 38, 35-33, 28] | |
انتخاب نهایی | [48، 42، 41، 35، 31، 22، 15] | |
افراد دخیل در انتخاب | متخصص موضوعی | [46، 33] |
درمانگر | [33] | |
متخصص تحلیل محتوا | [33] | |
کتابدار | [46، 38، 28] | |
پرستار | [28] | |
نویسنده کتاب | [38] | |
ابزارهای انتخاب |
کتابشناسیهای موضوعی | [48، 35، 15] |
فهرست کتابهای منتخب | [48، 42، 25، 15] | |
فهرستهای کتابخانهای | [48، 45، 35] | |
پایگاههای اطلاعاتی | [45] | |
منابع کتابهای درسی | [48] | |
وبسایت کتابفروشیها | [48] | |
فهرستهای رتبهبندی شده | [37] | |
فروشگاههای اینترنتی کتاب | [37، 35] |
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |