%0 Journal Article %A Erfanmanesh, M.A %T The Impact of International Research Collaboration on the Quality of Scholarly Output of Tehran University of Medical Sciences %J Journal of Health Administration %V 20 %N 69 %U http://jha.iums.ac.ir/article-1-2259-fa.html %R %D 2017 %K Research Collaboration, International Collaboration, Tehran University of Medical Sciences, %X مقدمه:همکاری­های علمی بخصوص در سطح بین­المللی می تواند برای پژوهشگران و دانشگاه­ها مزایایی به همراه داشته باشد و باعث افزایش کیفیت بروندادهای پژوهشی آن­ها گردند. پژوهش حاضر در راستای ارزیابی کیفیت تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران که از طریق همکاری­های پژوهشی بین­المللی منتشر شده­اند، انجام گرفته است. در این مقاله همچنین مهم­ترین همکاران علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مناطق مختلف جهان و اثرگزاری فعالیت­های پژوهشی با این کشورها و موسسات مورد مطالعه قرار گرفت. روش کار: پژوهش حاضر نوعی مطالعه کاربردی است و با استفاده از شاخص­های علم­سنجی انجام می­گیرد. جامعه پژوهش شامل 17763 مقاله دارای وابستگی سازمانی به دانشگاه علوم پزشکی تهران است که طی سال­های 2011 تا 2015 میلادی در پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه شده­اند. علاوه بر اسکوپوس، پایگاه سایول نیز جهت تحلیل و ترسیم نقشه­های علمی جغرافیایی مورد استفاده قرار گرفت. یافته­ها: نتایج پژوهش نشان داد که تنها 9/16 درصد از تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از طریق همکاری­های علمی بین­المللی با پژوهشگرانی از 1281 موسسه خارجی منتشر شده است. مقالات مشارکتی بین­المللی این دانشگاه به طور میانگین استناد بیشتری دریافت کرده­اند، به میزان بیشتری بازدید شده­اند، در مجلات باکیفیت تر منتشر شده­اند، از احتمال بالاتری جهت استنادشدگی و تبدیل به مقاله­های پراستناد برخوردار بوده­اند و همچنین در مقایسه با متوسط جهانی مقالات مشابه، عملکرد استنادی بهتری داشته­اند. نتیجه­گیری: با توجه به جایگاه علمی و قابلیت­های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گسترش همکاری­های تحقیقاتی با موسسات برتر جهانی می­تواند در افزایش کیفیت بروندادهای پژوهشی و ارتقاء رتبه دانشگاه در نظام­های بین­المللی رتبه بندی موثر باشد. %> http://jha.iums.ac.ir/article-1-2259-fa.pdf %P 42-56 %& 42 %! %9 Research %L A-10-971-4 %+ Faculty of Psychology and Educational Sciences,University of Isfahan, Isfahan, Iran %G eng %@ 2008-1200 %[ 2017