AU - Taavoni, S TI - Communication in Management PT - JOURNAL ARTICLE TA - jha JN - jha VO - 5 VI - 13 IP - 13 4099 - http://jha.iums.ac.ir/article-1-190-fa.html 4100 - http://jha.iums.ac.ir/article-1-190-fa.pdf SO - jha 13 AB  -   ارتباط تبادل اطلاعات، نظریات ، احساسات ، افکار و حقایق بین دو یا چند نفر اطلاق می شود که از طریق نوشتن ، کلام ، اشارات، علائم چهره و ... صورت می گیرد . ارتباط ممکن است به صورت های مختلف اتفاق بیفتد . برقراری ارتباط یعنی رساندن نظرات و احساسات به یکدیگر. بدون چنین ارتباطی ، کار گروهی میسر نخواهد بود.   در سازمان ها ارتباطات نقش و جایگاه ویژه ای دارد. برای مدیریت صحیح ، برقراری ارتباطات مؤثر از اهمیت بسزایی برخوردار است. ضمن برقراری ارتباطات مؤثر ، ارتباطات سازمانی بهبود می یابد.   این مقاله با هدف دستیابی به نقش و جایگاه ارتباطات در مدیریت ، نگاهی گذرا به ارتباطات سازمانی ، نقش و جایگاه ارتباط در سازمان ها ، اثربخشی ارتباطات سازمانی ، بهبود تبادلات سازمانی ، ارتباطات مؤثر در گروه ها دارد. CP - IRAN IN - LG - eng PB - jha PG - 71 PT - Research YR - 2002