@ARTICLE{Sharifi, author = {Sharifi, M and Nikpour, B and Akbari, F and Majlesi, F and Rahimi, A and }, title = {Kaizen & Staff performance improvement A case study of Fars Oil Industry, central polyclinic }, volume = {11}, number = {33}, abstract ={مقدَمه: کایزن نگرشی ست مبتنی بر عقل سلیم که با استفاده از خرد جمعی کارکنان، تغیرات کوچک، فراگیر و هدفمند را بنیان می نهد. امروزه بسیاری از سازمان ها و شرکت‌های موفق بهره‌وری و پویایی سازمانی خود را مدیون به کارگیری نظام‌های بهبود از جمله کایزن می‌دانند. هدف این پژوهش معرفی و استقرار الگوی کایزن عملیاتی؛ و مطالعه ی تاثیرپذیری عملکرد کارکنان پلی کلینیک مرکزی صنعت نفت فارس از این الگو بود. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه ی مداخله ای ؛ با کارگیری یک مدل اجرایی در پلی کلینیک مرکزی صنعت نفت فارس است. جهت سنجش تاثیر مداخله از روش پیش آزمون- پس آزمون با استفاده از ابزار پرسشنامه ی عملکرد بهره گیری شده است. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه ی کارکنان سازمان مورد مطالعه (176 نفر) بوده است. یافته ها: نتایج پژوهش حاکی ست که از نظر سرپرست مستقیم افراد تحت مطالعه، در پنج بعد عملکردی یعنی: کیفیَت کار، همکاری، وقت شناسی، خلاقیَت و اعتمادپذیری میان نتایج قبل و بعد از استقرار الگو تفاوت های معناداری مشاهده شده است (001/0p }, URL = {http://jha.iums.ac.ir/article-1-316-fa.html}, eprint = {http://jha.iums.ac.ir/article-1-316-fa.pdf}, journal = {Journal of Health Administration}, doi = {}, year = {2008} }