AU - Hajavi, A AU - Tourani, S AU - Hosseini, F AU - Moetaghedmand, A TI - Efficacy level of education in medical records: the viewpoints of graduates employed in training and treatment centers in Shiraz and Isfahan (1997) PT - JOURNAL ARTICLE TA - jha JN - jha VO - 3 VI - 7 IP - 7 4099 - http://jha.iums.ac.ir/article-1-222-fa.html 4100 - http://jha.iums.ac.ir/article-1-222-fa.pdf SO - jha 7 AB  -    هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان کارآیی آموزش های دانشگاهی از دید فارغ التحصیلان شاغل در مراکز درمانی آموزشی می باشد . این مطالعه به صورت توصیفی انجام گرفته است ، و اطلاعات از طریق توزیع پرسشنامه ها در بین پاسخگویان و به صورت حضوری توسط محقق گردآوری گردیده است. اطلاعات توسط جداول مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جامعه پژوهش فارغ التحصیلان کاردانی و کارشناسی رشته مدارک پزشکی است که در مراکز درمانی و یا آموزشی شاغل بودند و تعداد کل نمونه 51 نفر بود . نتایج حاصل از این تحقیق حاکی از آن است که :   1ـ بیشترین درصد افراد در شروع کار از شغل خود آگاهی متوسط داشته اند(4 ٪ ) و سپس با کسب تجربیات شغلی ، آگاهی آنها به حد بالایی رسیده است(94 ٪ ) که این نکته خود مبین آن است که کارآموزی در طول دوره آموزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است لذا باید کارآموزی ها به صورت پرمحتوا و با اهمیت تر ارائه گردد.   2 ـ اکثریت گروه های پاسخگو بیان نموده اند که جهت واحدهایی که گذرانده اند منبع درسی مناسبی نداشته اند (59 ٪ ) بنابراین باید در راستای تأمین منابع درسی کوشش گردد.   3 ـ بعضی از دروس دارای کارآیی زیادی بوده اند که باید از نظر گسترش و پرمحتوا کردن آن کوشش شود این دروس عبارتند از فیزیوتراپی و آناتومی ـ کلیات پزشکی ـ مدارک پزشکی ـ دارو شناسی ـ اصطلاحات پزشکی ، کدگذاری بیماریها و کارآموزی کاردانی و کارشناسی. CP - IRAN IN - LG - eng PB - jha PG - 25 PT - Research YR - 2000