%0 Journal Article %A Salmanzadeh, H %A Ghadamiyan, M %A Maleki, M %T Evaluation, the Path to the Quality Improvement %J Journal of Health Administration %V 4 %N 10 %U http://jha.iums.ac.ir/article-1-197-fa.html %R %D 2001 %K Evaluation, Feedback, Quality Improvement, %X برای دستیابی به اهداف آموزش، ضروری است که مدرسین دانش و مهارت کافی داشته باشند. از طرفی صاحب نظران عرصه آموزش نیز معتقد هستند جهت بهبود روشهای آموزشی باید‌آنها را مستندنمود. از این رو ارزیابی به عنوان وسیله‌ای برای مستندسازی و ارتقای کیفیت مطرح می‌شود ولی متاسفانه روشهای ارزیابی تا به امروز چندان موثر نبوده و نتوانسته است باعث ارتقای سطح آموزش و عملکرد در دانشگاهها شود. به منظور تشخیص موثر بودن روشهای ارزشیابی اساتید در بهبود عملکرد آنها توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل می‌داد که در طی سالهای 1378 و 1379 توسط دانشجویان مدیر گروههای آموزشی و خودشان ارزشیابی شده بودند. نتایج نشان داد که علیرغم اینکه نتایج ارزشیابی به اطلاع اعضای هیات علمی رسیده بود تغییر قابل توجهی در عملکرد و در نتیجه نتایج ارزشیابی آنها در سال بعد مشاهده نگردید. این موضوع نارسایی شیوه‌های ارزشیابی را در ارتقاء کیفی و عملکرد اساتید مشخص نموده لزوم بازنگری روشهای موجود را گوشزد می‌نماید. %> http://jha.iums.ac.ir/article-1-197-fa.pdf %P 41-50 %& 41 %! %9 Research %L A-10-3-103 %+ %G eng %@ 2008-1200 %[ 2001