AU - Sharifkazemi, K AU - Seyedin, S.H AU - Jafari, M TI - Dimensions of Knowledge Management in Health Network of Abyek City in 2015 PT - JOURNAL ARTICLE TA - jha JN - jha VO - 19 VI - 64 IP - 64 4099 - http://jha.iums.ac.ir/article-1-2018-fa.html 4100 - http://jha.iums.ac.ir/article-1-2018-fa.pdf SO - jha 64 AB  - مقدمه: مدیریت دانش در سازمان­ها فراهم کننده زمینه بازخوانی، ایجاد، پرورش، تسهیم و تبادل، ارتقای سازماندهی، نگهداری و انتشار دانش در سطح سازمان­هاست. مطالعه با هدف بررسی ابعاد مدیریت دانش در شبکه بهداشت و درمان آبیک انجام گرفت. روش­ کار: این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی است و به صورت مقطعی در سال 1394 انجام گرفت. حجم نمونه کلیه کارکنان 153 نفر بود. داده­ها به وسیله پرسشنامه مدیریت دانش لاوسون جمع­آوری و توسط آمار توصیفی و تحلیلی در نرم افزار16 SPSS تحلیل شد. یافته ها: مدیریت دانش در شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با میانگین 2/3 (از پنج نمره) و انحراف معیار4 7/0 بوده و در وضعیت »متوسط« قرار داشت. میانگین بعد خلق دانش (1 9/2 )،کسب دانش (94/0 9/2 )، سازماندهی دانش (99/0 1/3)، ذخیره دانش (80/0 2/3 ) و کاربرد دانش (83/0 3 ) در وضعیت »متوسط« و انتشار دانش (93/0 9/3 ) در وضعیت»خوب« برآورد شده است. بین کلیه ابعاد مدیریت دانش با یکدیگر رابطه معناداری وجود داشت. بین سطح تحصیلات و ­سابقه­ خدمت­ کارکنان با سازماندهی، ذخیره­ و ­خلق دانش رابطه معنا­داری وجود داشت.(p=0.000) نتیجه گیری: ضعف در هر یک از ابعاد مدیریت دانش می تواند ابعاد دیگر را تحت تاثیر قرار دهد و کارایی سیستم را پایین آورد. با توجه به اینکه نمرات ابعاد مدیریت دانش در شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک متوسط است، فراهم نمودن زیرساخت­های مناسب مدیریت دانش می باید در اولویت کاری مدیران شبکه­های بهداشت و درمان قرار­گیرد و شرایط برای مشارکت کارکنان مراکز بهداشتی درمانی در بهبود و تقویت ابعاد مدیریت دانش فراهم شود. CP - IRAN IN - LG - eng PB - jha PG - 65 PT - Review YR - 2016