RT - Journal Article T1 - A study on the user's views on the quality of teaching hospitals information system of Mashhad University of Medical Sciences-2006 JF - jha YR - 2007 JO - jha VO - 10 IS - 29 UR - http://jha.iums.ac.ir/article-1-48-fa.html SP - 31 EP - 36 K1 - Hospital information system K1 - HIS K1 - Users K1 - Quality K1 - View point. AB - مقدمه: کاربران نظام اطلاعات بیمارستانی افرادی هستند که در تمام ساعات کاری روزانه خود ازاین نظام استفاده، می کننند بنابراین نقاط ضعف و قوت نظام را به خوبی حسَ می‌کنند. شناخت دیدگاه کاربران نسبت به عملکرد نظام بسیار مهم و در توسعه و تکامل نظام بسیار مؤثر می‌باشد. این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه کاربران نسبت به کیفیت نظام اطلاعات بیمارستانی انجام شد. روش بررسی: این پژوهش از نوع کاربردی است که به روش توصیفی - مقطعی انجام شد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. داده‌های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه‌ای پایا و روا، شامل سه بخش: تعامل کاربران با نظام، کیفیت نظام و کیفیت اطلاعات نظام جمع آوری گردید. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و نرم‌افزار SPSS تحلیل گردید. یافته‌ها: یافته‌های مطالعه ما نشان دادکه 5/67 درصد کاربران نسبت به کیفیت وظایف نظام اطلاعات بیمارستانی تا حدی راضی بودند. 5/57 درصد کاربران از عملکرد نظام و 2/53 درصد آنها نیز از کیفیت اطلاعات تا حدی راضی بودند. در مجموع اکثر کاربران (70 درصد) از نظام اطلاعات بیمارستانی تا حدی راضی بودند. نتیجه‌گیری: طبق یافته‌های این مطالعه از دیدگاه کاربران مشکلاتی در قسمت‌های مختلف نظام اطلاعات بیمارستانی مورد استفاده در مشهد وجود دارد که عبارتند از عدم تطبیق عملکرد، وظایف و کیفیت اطلاعات نظام با نیازهای کاربران که می‌تواند منجر به پایین بودن سطح رضایت کاربران از نظام اطلاعات بیمارستانی باشد. LA eng UL http://jha.iums.ac.ir/article-1-48-fa.html M3 ER -