@ARTICLE{Yaghoubi, author = {Yaghoubi, M and Karimi, S and Javadi, M and Nikbakht, A and }, title = {A Correlation Study on Organization Learning and Knowledge Management in Staffs in Selected Hospitals of Isfahan University of Medical Sciences}, volume = {13}, number = {42}, abstract ={مقدمه: امروزه شکل های جدیدی از سازمان مانند سازمان های یادگیرنده به وجودآمده؛ و این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین مدیریت دانش و میزان کاربست مؤلفه های یادگیری سازمانی دربین کارکنان بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجراشد. روش بررسی: دراین تحقیق توصیفی - همبستگی ازجامعه ی پژوهش شامل کارکنان بیمارستان های منتخب شهر اصفهان؛ 190 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای مطالعه شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه های یادگیری سازمانی و استفاده شد. SPSS مدیریت دانش است، و برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی به کمک نرم افزار یافته ها: میانگین و انحراف معیار نمره ی یادگیری سازمانی 38.2 و 22.7 ؛ و میانگین و انحراف معیار نمره ی مدیریت دانش در بین کارکنان 39.9 و 20.1 است. بین میزان یادگیری سازمانی و مدیریت دانش کارکنان رابطه معنا داری وجود دارد. نتیجه گیری: چون نمره یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در کارکنان ضعیف است، و شاهد تغییرات بسیار سریع در حوزه های مختلف علم و فناوری هستیم، مدیران بیمارستان ها ی مورد مطالعه بایستی برنامه هایی د رجهت ایجاد یادگیری و دانش و نشر و انتقال آن در سازمان داشته باشند. }, URL = {http://jha.iums.ac.ir/article-1-768-fa.html}, eprint = {http://jha.iums.ac.ir/article-1-768-fa.pdf}, journal = {Journal of Health Administration}, doi = {}, year = {2011} }